keskiviikko 4. marraskuuta 2015 | 5.12

Sateinen Fiskars


Hei vaan!
Oon innostunu syksyisestä luonnosta (käykää vilkasee mun instagramia joka on 
pullollaan syksyn värejä), siispä eräänä lokakuisena sunnuntaina nappasin kamerani, tein spotify soittolistan indiefolkista (mun lemppari genre, uuh miten nannaa) ja lähdin roadtripille Fiskarssiin.
Fiskars on pienenpieni idyllinen pikkukylä Raaseporin kunnassa joka kattaa yhden päätien, Siwan, joen ja vanhoja historiallisia pikkutaloja, putiikkeja ja pari tehdasta. Fiskars on vähän niinku designerkylä, sinne on monta taiteilijaa päätynyt asumaan ja perustamaan oman putiikkinsa. Fiskarsin luonto poikkeaa normi suomalaisesta luonnosta, siellä on paljon lehtipuita ja mitä lähemmäs ajaa keskustaa niin sitä enemmän tuntuu että ois just tullu johonkin ulkomaille. Kaikin puolin ihan mielettömän kaunis kylä, varmaan mun lempparipaikka Suomessa. Jos Fiskars ei olisi niin kaukana pk-seudusta (vajaa 2h ajo) niin voisin vallan mainiosti kuvitella asuvani siellä joku päivä. 


Mä diggaan tällasista aivot narikkaan- reissuista. Mä viihdyn yksin ja tykkään duunailla juttuja ihan ittekseni. Pienempänä kävin Fiskarssissa aika usein. Juoksentelin pitkin ihania metsiä ja joen pientareita, talvi-öinä höyryävä joki näytti taianomaiselta, muistan vieläkin kaikennäköisiä seikkailuja Fiskarssissa, joka nyt tällä kertaa tuntui kummasti niin paljon pienemmältä kuin viimeksi. Tää sunnuntai-päivä oli oikeesti tosi ihana. Lallattelin kurkku suorana autossa ja ihailin syysmaisemia. Käppäilin pitkin Fiskarssin polkuja ja napsin kuvia, tänne palaan ehdottomasti uudestaan kun on lumi tullut! Ja varaan enemmän aikaa, nyt pääsi pimeä yllättämään. Kylmät sävyt ihastuttaa mua valokuvauksessa tällä hetkellä niinkun näistä otoksista varmasti huomaa.
Kannattaa ehdottomasti vierailla Fiskarssissa, ja tuli vaan mieleen, että tää ois ihan mielettömän hyvä treffipaikka jos tykkää jutella ummet ja lammet ja elämäkerrat läpi, ensin ajomatka ja sit kävelyretki idyllisessä historiallisessa pikkykylässä ja luonnossa. Just saying! 


Kuvat by minä



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Malli: Simple Grey Variant © Koodikielellä