lauantai 26. heinäkuuta 2014 | 10.14

Hullun pitkä ja yksityiskohtainen postaus:Laihdutuskuuri!

Noh, ensinnäkin, voiko olla aikaansaamattomampaa ihmistä ku minä? Lauloin teille kunnialupaukset viime postauksessa tsempata tätä postaustahtia mutta ei tästä nyt sitten tullutkaan yhtään mitään. Oon tässä heinäkuussa reissannut kyllä paljon, mm. paikoissa joissa ei ole ollut internettiä. 

 Olin pohjanmaalla isän puolen sukuni MAATILALLA töissä. :D:D:D:D:Dd Ei mua ei vaan ole tehty eräjormailua varten, mulla on jalat täynnä paarman puremia. Oon kanssa käyny Hangossa moikkaamassa kaveria, Helsingissä muutaman kerran ja Ruotsissa kattomassa kummisetää ja tätiä ja serkkuja, ja tällä viikolla olin käväisemässä Turussa. 
 Kesäkuun lahnailun jälkeen tää heinäkuu on kyllä reissaamisen puolesta kompensoinu kesäloman tekemis-saldoa. Mutta en mä tässä nyt ala selittelemään miksen ole blogannut, iso syy on että en ole jaksanut, mikä on ikävää, mutta ehkä se on joskus bloggaajankin pidettävä vähän lomaa. Koulut kun alkaa niin pääsen varmaan takaisin vanhaan postausrytmiin kun koulussa yleensä postailinkin.



Asia mistä mua pyydettiin ja halusin itsekkin päästä postaamaan on mun LAIHDUTUSKUURI! Oon harrastanut jonkin verran liikuntaa ja noudattanut terveellisiä elämäntapoja elämässäni etten mikään täysi luuseri ole koskaan ollut, mutta oon tyttö joka rakastaa herkkuja ja löhöilyä, mikään hikijumppa jossain kuntosalilla ei ole ikinä kiinnostanut. Viime vuosina en ole harrastanut juuri mitään liikuntaa, koska, no, en tykkää liikunnasta, ja pari vuotta oon tuntemattomasta syystä ollut aivan törkeän väsynyt KOKO AJAN ja sekin on syy miksei ole liikunta kiinnostanut. 

Kävin kesäkuun lopussa vaa'alla varmaan ensimmäistä kertaa vuoteen tai jotain vastaavaa, ja JÄRKYTYIN. :D En ole ikinä lihonnut suuria määriä nopeassa ajassa vaan keijupölymassaa on kerääntynyt keskivartalon alueelle pitkällä tähtäimellä. Kuitenkin kun en ollut vuoteen käynyt vaa'alla niin 5 ylimääräistä kiloa järkytti, vaikkei se niin paljon olekkaan. Siinä samassa päätin että nyt loppuu tän likan löhöily.  Jos olisin jatkanut samanlaisia elämäntapoja, niin 15 vuoden päästä olisin aika tukeva tantta, vaikken mitään järkyttäviä määriä ruokaa syönytkään.

yksi erilaisista päivällisistä mitä oon syönyt, tää vähän normaalia pienempi, lappaan salaattia hirveät määrät naamariin, perunaa en yleensä syö.

Laihdutuskuurini kestää jouluun asti (jos tulokset miellyttävät itseäni tarpeeksi), ja siitä eteenpäin pidän yllä terveellisiä elämäntapoja, syön edelleen terveellisesti ja kevyesti, juon vettä ja urheilen, etteivät vaivalla lähteneet kilot tule takaisin. Ruokavaliooni kuuluu pääosin salaatti, kana, rasvaton  maito, rasvaton luonnonjogurtti, tonnikala, lohi, puuro, hedelmät, marjat, kasvikset ja vihannekset, hapankorput, näkkileivät, sekä jossain määrin juusto ja muita juttuja. Juustoa pyrin syömään mahdollisimman vähän sillä se on aika rasvaista. Lisäksi juon päivässä 2-3 litraa vettä. Makeanhimooni teen välillä frozen yogort- jädeä esim. banaanista, marjoista ja luonnonjogurtista, eikä yhtään lisättyä sokeria! :D Oikein hyvää, naminam, suosittelen.

Itse tehty frozen yogort, naminam!

En olisi ikinä uskonut että sen päivän nään kun Bambi tykkää liikunnasta! Mutta oon itseasiassa tietyllä tavalla hurahtanut, kun oon löytänyt oman juttuni. Urheilen 4-5 kertaa viikossa, ja teen kaikkia erilaisia juttuja kuten käyn lenkeillä, teen zumba tai tanssitreenejä, pilatesta, lihaskuntoa, hyppynarulla hyppimistä ja sen sellaisia. 

Ällön näköinen mutta hyvänmakuinen salaatti missä on salaattia, kurkkua, fetaa, tonnikalaa, kananmunaa ja hiukan kevyttä salaattikastiketta.

Tanssi on se mun juttu mistä tykkään ihan hirveästi ja se onkin treeniohjelmani tehokkainta liikuntaa. Tanssi kuluttaa keskimäärin 700 kaloria tunnissa, ja on yksi tehokkaimmista liikunnanlajeista, jos haluaa polttaa rasvaa ja kaloreita. Zumbahan lupaa jopa 1000 kaloria tunnissa pois, mutta sitten pitää tehdäkkin kaikki ihan täysillä niinkuin ohjaaja sanoo, jos löysäilee ja tekee vähän hellemmin kun pitäisi, niin eihän se auta sitten mitään. Musiikki ja rytmitajun puolesta tanssiminen on mulle helppoa, opin liikkeet nopeasti ja tykkään tehdä sitä. Ihan mielettömän rankkoja on nuo tanssiohjelmat, tuntuu että reidet ja vatsalihakset ovat kirjaimellisesti tulessa treenin jälkeen, mutta se on tosi hauskaa! Oon nyt alkanut huomaamaan että liikunta on kuin onkin hauskaa kun vaan löytää oman juttunsa, mulle se on tämä tanssi. 

Aamupalaksi syön yleensä aina puuroa marjojen kanssa, tällä kertaa olin buustannut sitä vielä banaanisiivuilla, mutta pyrin etten syö ylenpalttisesti banaania, sillä se ei loppujen lopuksi ole mitenkään superkevyttä vaikka onkin hedelmä!

Oon kuukauden ollut laihdutuskuurilla, ekana mulla oli tavoite että 7 kiloa 7 viikossa, mutta kun olin vähän aikaa tehnyt tätä niin päätin ottaa rauhallisemman lähestymistavan. Ei haittaa jos ei tipu kilot niin nopeasti kun olisin halunnut, tärkeintä on että tavoitepainoon ja kuntoon päästään ja että elämäntavat on hyvät, ja ettei tarvitse rääkätä itseään, niin säilyy motivaatiokin. Kuukaudessa on tippunut nyt kolme kiloa, ja olen siihen ihan tyytyväinen. 

Siinä oli pähkinänkuoressa tämä laihdutuskuuri, nyt hus kaikille pois tietokoneitten äärestä viettämään ihania kesäpäiviä vielä kun ehtii! :)


Kertokaa mulle vinkkejä omista kokemuksista laihdutuskuureista jos ootte laihduttanut ja muutenkin tuolla boksissa saa ihan vapaasti keskustella, vastaan ilomielin kommentteihin. :) 
See you later alligator!

xoxoxoxoxoxo



2 kommenttia:

  1. En oo ite varsinaisesti laihduttanu koskaan, mutta mulla putos paino hiljakseen sen jälkeen, kun jätin ruokavaliosta ensin punaisen lihan ja sitten kaiken muunkin lihan pois. Suurin syy lienee se, että kasvissyöjänä tulee mietittyä tarkemmin, mistä saa tarvitsemansa ruoka-aineet ja toisaalta esim. soijatuotteet "lihan korvikkeena" sisältävät vähemmän kaloreita kuin lihatuotteet. Ja toki kasvisten syönti lisääntyi myös. En sano, että kasvissyönti olisi ainoa tai paras keino laihduttaa, mutta mulla se toimi vähän kuin itsestään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no voin hyvin kuvitellakkin että kasvisruokavaliolla tippuu ''itsestään''! Oon kanssa itse jättänyt punaisen lihan kokonaan pois, muistuu mieleen lapsuudesta kun oli kasvissyöjäkavereita ja niitten safkat oli aina hullun hyviä ja just kun joutuu miettimään miten saa kaikki tarvittavat ravinto aineet ilman lihaa, niin ne osas perheineen olla todella luovia niitten reseptiensä kanssa että tuli hyvää ja ravitsevaa ruokaa, paria oon nyt aikuis iällä käyttänyt itsekkin kun oon sieltä lapsuudesta muistanut. :) Joillainhan tippuu paino vaikkei tekisi mitään muuta kun muuttaisi ruokavalioo, se kuina nopeasti tai helposti laihtuu on niin ihmisestä ja tekniikasta kiinni, mulla ei taas lähde nopeasti eikä helposti ellen näännytä itseäni, mikä välillä harmittaa, mutta kyllä se tästä lähtee. XD

      Poista

Malli: Simple Grey Variant © Koodikielellä